Masz temat? Zadzwoń!!! 506 200 102

Interaktywne Centrum Nauki Stolica eXperymentu podsumowało pierwszy rok działalności.

Zdjęcie aktualności Interaktywne Centrum Nauki Stolica eXperymentu podsumowało pierwszy rok działalności. fot. Magdalena Borowska

Właśnie minął rok, odkąd w Gnieźnie powstała Stolica eXperymentu. Był to czas bardzo intensywny i kreatywny, powstawały przestrzenie edukacyjne nowo wybudowanego Centrum Nauki. Wykorzystano nowoczesne technologie i narzędzia, które świetnie sprawdzają się w kształceniu młodego pokolenia. Mówi Paweł Jagielski prezes Stolicy eXperymentu.

Popularne gry komputerowe, klocki, układanki i robotyka wykorzystywane są podczas zajęć, aby w atrakcyjny sposób przekazywać wiedzę. Zakres warsztatów w Centrum Nauki dostosowany jest do odbiorców w różnym wieku. Dostępne są zarówno indywidualne stoiska, jak i zorganizowane lekcje dla grup. Wszystko po to, by zaciekawić i zachęcić do poznawania nowych technologii. Mówi Jarosław Grobelny pomysłodawca Stolicy eXperymentu.

Największym zainteresowaniem wśród najmłodszych odwiedzających cieszy się interaktywna podłoga Smart Floor i długopis 3D, nieco starsi chętnie układają klocki i obsługują zestawy do programowania, seniorzy natomiast chętnie udają się do majsterni. Stolica eXperymentu gości zarówno mieszkańców Gniezna, jak i przyjezdnych. Mówi Sebastian Kania prowadzący zajęcia.

Interaktywne Centrum Nauki Stolica eXperymentu wciąż się rozwija. W planach jest organizowanie edukacji zawodowej dla młodzieży ze szkół branżowych. Mają to umożliwić pieniądze pozyskiwane w ramach funduszu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Placówka chce kształcić przyszłych specjalistów przemysłu 4.0, robotyki, automatyki i dawać kompetencje młodym ludziom, by stawali się atrakcyjni na runku pracy. Z okazji pierwszej rocznicy działalności zorganizowano weekendowy Piknik Technologiczny. Poza stoiskami z szerokiej oferty Centrum, do udziału zaproszono także zaprzyjaźnione instytucje i placówki. Dostępne były stanowiska strażaków, policjantów, spółek miejskich i jednostek edukacyjnych.